niedziela, 10 lipca 2011

Zaproszenie na spotkanie szóste - Robert Żybura i Natalia Ruszkowska de Fernandez



Przed nami szóste spotkanie z cyklu „Zmysły Sztuki", podczas którego będą prezentowane dzieła sztuki - malarstwo i muzyka - oraz będzie można porozmawiać z ich twórcami, o tym, jak i gdzie poszukują inspiracji, a także jak wygląda warsztat twórczy. Odpowiedzi artystów powinny ułatwić nam odbieranie i zrozumienie sztuki oraz uwrażliwić wszystkie nasze zmysły na przekaz artystyczny.
Gośćmi Muzeum Pałacu w Wilanowie będą: artysta malarz - Robert Żybura oraz altowiolistka-skrzypaczka Natalia Ruszkowska de Fernandez, która z towarzyszeniem Mateusza Wołk-Łaniewskiego (gitara) wykona dla nas m.in. tanga. 
Dodatkową atrakcją „Zmysłów Sztuki” jest zawsze poczęstunek w postaci oryginalnego dzieła sztuki cukierniczej, każdorazowo specjalnie opracowanego przez bohaterów danego spotkania. Jak będzie wyglądać i smakować ciastko "Pomarańczowe tango"wykreowane dla nas przez Roberta Żyburę i Natalię Ruszkowską de Fernandez, dowiemy się już 14 lipca (czwartek) 2011 r.
W imieniu Muzeum Pałac w Wilanowie zapraszam na godz. 19:00 do Królewskiej Cukierni Wilanowskiej na terenie Muzeum Pałac w Wilanowie, ul. St.K. Potockiego 10/16.
Spotkanie jest moderowane przez kuratora „Zmysłów Sztuki” Andrzeja S. Grabowskiego.
Spotkanie tylko dla widzów dorosłych. Wstęp jest wolny.


Projekt ciastka "Pomarańczowe tango" poniżej. Wygląda apetycznie... Jaki będzie jego smak, opowiem po spróbowaniu, czyli po 14 lipca.

Kilka słów o bohaterach 6. spotkania
Robert Żybura - artysta malarz
Tel.: 509 636 133; www.zybura.art.pl
"Proces tworzenia jest dla mnie przyjemnością. Co więcej, czasem sam proces malowania staje się dla mnie ważniejszy od końcowego rezultatu. Jestem zwolennikiem ciągłego poszukiwania nowych środków wyrazu, a co za tym idzie doskonalenia warsztatu artystycznego. Często prezentuję ten sam temat, ale dzięki użyciu różnych technik malarskich i graficznych, uzyskuję odmienny efekt. I to właśnie w sztuce ogromnie mnie fascynuje."
Robert urodził się w 1964 roku w Tarnowie. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu - wydział malarstwo, grafika, rzeźba. Dyplom z malarstwa w 1992 roku (wyróżnienie) w pracowni Wandy Gołkowskiej, z grafiki w pracowni Romana Kowalika. Zajmuje się malarstwem, grafiką i rysunkiem. Współpracuje z Galerią Sztyler w Tarnowie.


2010 - Salon jesienny 2010 - Tarnów, Galeria Miejska

2009 - Salon jesienny 2009 - Tarnów, nagroda BWA Galerii Miejskiej w Tarnowie

2008 - Jeux Et Distractions Robert Żybura, Arras Francja
2008 - Salon Jesienny 2008 - Tarnów, nagroda Grand Prix Salonu Jesiennego 2008 w Tarnowie
2008 - Painting Robert Żybura, Tokaj Galeria, Tokaj Węgry
2008 - Dagart Galerie, Lille, Francja
2007 - Salon Jesienny 2007 - Tarnów, nagroda dyrektora Galerii Miejskiej BWA w Tarnowie - „Złota Rama”
2007 - Art: la Pologne se Devoile, Arras Francja
2006 - Malarstwo, Galeria Sztyler, Tarnów
2005 - Salon Jesienny 2005 - Tarnów, nagroda Starosty Powiatu tarnowskiego
2005 - Malarstwo, Steel Forest, Konstancin Jeziorna
2005 - Malarstwo, Magyar Borok Haza, Budapeszt, Węgry 2000 - artyści Polski południowo-wschodniej, Polska
1995 - Wystawa malarstwa, Galeria Sztyler, Tarnów
1995 - Wystawa tarnowskich artystów, Scaioten, Belgia
1993 - Wystawa malarstwa R. Żybura Foyer Tarnowskiego Teatru, Tarnów
1993 - Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych Promocje '92 - Galeria Sztuki Legnica


Natalia Ruszkowska de Fernandez - altwiolistka-skrzypaczka
Tel.: 01 22 8 819 02 86; Tel. kom: 045 22 81 14 08 55; e-mail: amelek3000@yahoo.es
"Dlaczego gram?
Muzyka jest cały czas częścią mojego życia. Bardzo wcześnie zaobserwowano u mnie zdolności muzyczne i za sprawą moich rodziców postanowiono, że będę się dalej kształcić w tym kierunku. Na skrzypcach gram od wczesnego dzieciństwa, właściwie od zawsze. Najpierw uczęszczałam na lekcje prywatne, później zdałam do szkoły muzycznej podstawowej. Ćwiczyłam wiele godzin dziennie, chodziłam do szkół muzycznych, miałam muzyczne koleżanki i kolegów. Nie wyobrażałam sobie innego życia, innego zajęcia, innych studiów.
Przez moment myślałam o studiach archeologicznych. Jednak szybko zrezygnowałam z tego pomysłu. Granie zajmuje bardzo dużo czasu.
Pod koniec szkoły średniej zdecydowałam się, przy ogromnej dezaprobacie większości nauczycieli, zmienić instrument. Wybrałam altówkę, o której od dawna marzyłam. Podoba mi się jej ciepły dźwięk, który barwą przypomina zachodzące słońce. Studia wyższe realizowałam już na altówce.
Po skończonych studiach podjęłam pracę w Orkiestrze symfonicznej w Meksyku. Najpierw w Queretaro, a później w Xalapa, stolicy stanu Veracruz. Poznałam muzykę meksykańską zarówno folklorystyczną, jak i klasyczną, która choć jest bardzo interesująca nie jest popularna i znana w Europie. Zaproponowano mi pracę w międzynarodowym zespole "Tangonostalgia". Równocześnie podjęłam pracę pedagogiczną.
Niedawno założyłam zespół "Il mondo enssamble". Jesteśmy w fazie realizacji programu koncertowego."
Natalia urodziła się w Warszawie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 4 lat pod kierownictwem swojego ojca, który jest muzykiem. W ostatniej klasie szkoły średniej równocześnie studiowała skrzypce i altówkę pod kierownictwem profesora Piotra Reicherta, u którego w 2006 roku obroniła dyplom na altówce w Akademii Muzycznej w Warszawie. Podczas studiów na Akademii Muzycznej prowadziła wraz z Marią Erdman, klawesynistką i klawikordzistką, autorski program w gatunku muzyki barokowej w Muzeum Pałacu w Wilanowie. Dwukrotnie uczestniczyła w kursie mistrzowskim dla altowiolistów, odbywającym się w Warszawie, prowadzonym przez profesora Jerzego Kosmalę z Uniwersytetu Luizjana, USA.
Rozwija karierę artystyczną zarówno w Polsce, jak i za granicą.

W Polsce:
  • W 1988 roku, w wieku 6 lat, koncertuje jako solistka skrzypaczka i jako skrzypaczka w orkiestrze w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
  • W 1998 roku, w wieku 16 lat, koncertuje dla Ambasady Królestwa Norwegii, jako członek Orkiestry w Studio Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, w Warszawie.
  • W 2000 roku jako solistka skrzypaczka i solistka-altowiolistka koncertuje w Warszawskim Stowarzyszeniu Muzycznym (Pałac Szustra).
  • W 2002 i w 2006 roku w Pałacu w Wilanowie gra koncerty muzyki barokowej wspólnie z Marią Erdman, klawesynistką i klawikordzistką, jako solistka altowiolistka i jako członek Kwartetu smyczkowego.
  • W 2005 roku koncertuje jako altowiolistka z Płocką Orkiestrą Symfoniczną im. Witolda Lutosławskiego.
Za granicą:
W latach 2006-2011
  • Koncertuje jako altowiolistka, członek orkiestry pod dyrekcją Heinz Kröll w PER OPERA AD ASTRA-Wietzendorf, Niemcy.
  • Koncertuje jako altowiolistka z orkiestrą kameralną miasta Jalapa Enriques w teatrze Ciudad del Carmen, Campeche, Meksyk.
  • Gra charytatywny koncert dla pacjentów i lekarzy w klinice w Barcelonie, Hiszpania.
  • Koncertuje dla polskiej misji katolickiej Sand Kirche - Aschaffenburg, Niemcy.
  • Bierze udział w międzynarodowych orkiestrowych kursach i koncertuje jako członek orkiestry - altowiolista w Catania, Włochy.
  • Gra koncert muzyki barokowej w konserwatorium muzycznym miasta Vicenza, Włochy.
  • W dniu włączenia nowych państw do Unii Europejskiej uczestniczy w koncercie symfonicznym Helsingin Juniorijouset w Finlandia Hall, pod kierunkiem Csaba Szilvay i jego brata Géza Szilvay, pod patronatem Pani Prezydent Finlandii Tarja Halonen.
  • Gra jako altowiolistka z Orkiestrą Symfoniczną stanu Querétaro, Meksyk.
  • Koncertuje jako altowiolistka z grupą Tangostalgia Universidad Veracruzana.
  • Gra koncerty, jako członek Kwartetu smyczkowego, z grupą recitalistas Universidad Veracruz w Wielkim Tygodniu w Jalapa Enriques (2008-2009).
  • Z ramienia Universidad Veracruzana koncertuje jako altowiolistka w ramach festiwalu “Cumbre Tajin”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz